dimarts, 1 de setembre del 2015

Tot pot ser menos es collons tornar carabasses

(versión en español para lectores internacionales, abajo)

Un any més, un altre 1 de setembre. Ja sabeu com va això, els meus anys productius, des de la meva època escolar (o sigui des de sempre) comencen el setembre, així que després d'unes merescudes vacances, torna a tocar fer inventari dels meus objectius acomplits (o no) aquest any passat, i de proposar-me en què centrar els meus esforços durant els pròxims dotze mesos. I aquest darrer ha estat un any intens i ple de fites. Sense ser exhaustiu, des del passat 1 de setembre:
  • he fet de professor a la universitat (una xerrada al grau i tres classes al màster de videojocs de la UPC)
  • he corregut la meva primera mitja marató
  • he baixat 8 kg a base de dieta i exercici (encara que aquestes darreres vacances he desfet una mica d'aquest camí, hehe)
  • he acabat el número 5 d'un còmic per primera vegada, fita que he celebrat amb un tom recopilatori que vam presentar amb gran èxit (fotos aquí)
  • he afegit dues noves ciutats al meu mapa de viatges, Amsterdam i Dublin
  • i el més important, m'han fet padrí jove d'una nina preciosa, que nom Fátima i que em recorda cada dia des de la pantalla del meu mòbil que per mal dia que tingui, sempre hi ha esperança en el futur
Ha estat un any ple d'experiències, reptes i fites assolides. Un any intens. I un any que m'ha deixat una mica més esgotat del que hauria volgut. No és fàcil perseguir tota classe de metes durant tant de temps seguit, i encara menys perseguir-se a un mateix, sense que el cos, i sobretot el cap no acabin per dir basta i demanar un descans. I de vegades, més que demanar-ho, ho exigeixen.

Per això, la meva llista de propòsits per aquest any que ara comença és una mica més curta:
  • fer el que em doni la gana.
Ok, potser tenc projectes específics que qualque dia us compartiré, però ara mateix el que vull és experimentar la sensació de llibertat que dóna tenir obertes totes les opcions, i gaudir del moment sense haver de tenir el cap constantment fixat en complir objectius, assolir reptes i demostrar-li al món del que som capaç. Crec que ja ha quedat prou clar, del que som capaç, i ara em meresc un any, o dos, o vint, de disfrutar sense la pressió d'estar constantment assolint fites cada vegada més altes. Ja n'he tengut prou, de carreres i lluites. Què tal si ara em dedic només a ser feliç?

Al cap i a la fi, que no era d'això del que es tractava?

Feliç any a tots ;)

--




Otro año, otro 1 de septiembre. Ya sabéis cómo va esto, mis años productivos, desde mi época escolar (o sea desde siempre) comienzan en septiembre, así que después de unas merecidas vacaciones, vuelve a tocar hacer inventario de mis objetivos cumplidos (o no) este año pasado, y de proponerme en qué centrar mis esfuerzos durante los próximos doce meses. Y este último ha sido un año intenso y lleno de hitos. Sin ser exhaustivo, desde el pasado 1 de septiembre:
  • he hecho de profesor en la universidad (una charla en el grado y tres clases en el máster de videojuegos de la UPC)
  • he corrido mi primera media maratón
  • he bajado 8 kg a base de dieta y ejercicio (aunque estas últimas vacaciones he deshecho un poco de este camino, jeje)
  • he terminado el número 5 de un cómic por primera vez, hito que he celebrado con un tomo recopilatorio que presentamos con gran éxito (fotos aquí)
  • he añadido dos nuevas ciudades a mi mapa de viajes, Amsterdam y Dublín
  • y lo más importante, me han hecho padrino de una niña preciosa, que se llama Fátima y que me recuerda cada día desde la pantalla de mi móvil que por mal día que tenga, siempre hay esperanza en el futuro
Ha sido un año lleno de experiencias, retos y logros. Un año intenso. Y un año que me ha dejado un poco más agotado de lo que hubiera querido. No es fácil perseguir toda clase de metas durante tanto tiempo seguido, y menos perseguirse a uno mismo, sin que el cuerpo, y sobre todo la cabeza no terminen para decir basta y pedir un descanso. Y a veces, más que pedirlo, lo exigen.

Por ello, mi lista de propósitos para este año que ahora comienza es un poco más corta:

  • hacer lo que me dé la gana
Ok, tal vez tengo proyectos específicos que algún día os compartiré, pero ahora mismo lo que quiero es experimentar la sensación de libertad que da tener abiertas todas las opciones, y disfrutar del momento sin tener que tener la cabeza constantemente fijada en cumplir objetivos, alcanzar retos y demostrarle al mundo de lo que soy capaz. Creo que ya ha quedado suficientemente claro, de lo que soy capaz, y ahora me merezco un año, o dos, o veinte, de disfrutar sin la presión de estar constantemente logrando metas cada vez más altas. Ya he tenido suficiente, de carreras y luchas. ¿Qué tal si ahora me dedico sólo a ser feliz?

Al fin y al cabo, ¿no era de eso de lo que se trataba?

Feliz año nuevo a todos ;)